"Πάνω στα ματωμένα πουκάμισα των σκοτωμένων Εμείς καθόμασταν τα βράδια Και ζωγραφίζαμε σκηνές απ' την αυριανή ευτυχία του κόσμου. Έτσι γεννήθηκαν οι σημαίες μας." - Λειβαδιτης
Δευτέρα 17 Μαΐου 2010
Οι ξερόλες καλλιεργητές του κουτόχορτου
Το πείραμα του Cern. Για όσους δεν γνωρίζουν είναι ένα πείραμα που προσπαθεί να αναπαράξει τις συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το Big Bang. Εν γένει είναι ένα πείραμα Φυσικής.
Πώς θα μας φαινόταν λοιπόν, αν διαβάζαμε ένα άρθρο σχετικό με το συγκεκριμένο πείραμα γραμμένο απ’τον Μπαμπινιώτη; Κανείς δεν μπορεί να πει ότι ο κ. Μπαμπινιώτης δεν είναι αξιόλογος γλωσσολόγος. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να μιλάει για Φυσική.
Πώς θα μας φαινόταν αν διαβάζαμε ένα άρθρο σχετικό με το συγκεκριμένο πείραμα γραμμένο από τον Θάνο Μικρούτσικο; Κανείς δεν μπορεί να πει ότι ο κ. Μικρούτσικος δεν είναι αξιόλογος μουσικός. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να μιλάει για Φυσική.
Ας αλλάξουμε επιστήμη. Περί Οικονομίας ο λόγος. Η Οικονομία ως επιστήμη διέπεται από νόμους και οι μόνοι οι οποίοι δέχομαι να μιλάνε για οικονομία, ή για του λόγου το ασφαλές, οι μόνοι οι οποίοι μπορούν να μιλήσουν δημόσια και να διαμορφώσουν την άποψη της κοινής γνώμης δεν είναι ούτε ο Μπαμπινιώτης ούτε ο Μικρούτσικος. Είναι οι οικονομολόγοι.
Τις τελευταίες βδομάδες οι δημοσιογράφοι –που δεν είναι οικονομολόγοι- έχουν γίνει οικονομολόγοι στη θέση των οικονομολόγων. Οι Ιζνογκούντιδες,λοιπόν, παλεύουν να ερμηνεύσουν και να αναλύσουν μια επιστήμη την οποία δεν γνωρίζουν. Είναι σαν να βγουν οι φιλόλογοι και να αξιολογήσουν τα σημερινά θέματα των μαθηματικών. Μπορεί να πουν πράγματα αληθοφανή και λογικοφανή –όπως οι δημοσιογράφοι- παρ’ όλ’ αυτά δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στα λεγόμενα ενός φιλολόγου, όταν αυτά αφορούν την μέση τιμή, την τυπική απόκλιση, τα ισοπίθανα ενδεχόμενα και τον νόμο των μεγάλων αριθμών (αυτά τα συναντάμε στα Μαθηματικά ΓΠ της Γ Λυκείου).
Έχουμε ένα δημόσιο χρέος. Ωραία. Οικονομολόγος δεν είμαι ,αλλά αν μη τι άλλο μπορώ με την δόση κοινής λογικής που διαθέτω, να αξιολογήσω το επιχείρημα περί ευζωίας και καλοπέρασης σαθρό. Γιατί; Γιατί πολύ απλά τόσα χρόνια δεν καλοπερνούσαμε-προσωπικά δεν έχω καλοπεράσει 19 χρόνια πάνω στον πλανήτη- και στην περίπτωση που καλοπερνούσαμε, τι σχέση έχει το δάνειο που πήρε η μάνα μου για να πάει διακοπές ή για να πάει για ψώνια στο Κολωνάκι με το δημόσιο χρέος;
Μας ποτίζουν με συνενοχή. Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι, λένε, και θέλουν να διοχετεύσουν την αγανάκτησή μας στο «σκαμνί»( «θα καθίσει κανένας στο σκαμνί, θα πάει κανένας φυλακή»). Και ξαναλέω…Άντε και πήγε. Θα πάρεις πίσω τον δέκατο τέταρτο μισθό; Όχι, απλά σε έχουν ντοπάρει τόσο με την ιδέα περί ατιμωρισίας, που με το που κινδυνέψουν να μην εφαρμοστούν τα σχέδια της -σε εντεταλμένη υπηρεσία- κυβέρνησης θα κλείσουν πέντε μαλάκες φυλακή για να σε πείσουν να κάτσεις στο σπιτάκι σου. Κουτόχορτο Made in Greece.
Ας επιστρέψω στους δημοσιογράφους. Έναν θέλω. Έναν δημοσιογράφο ,εκτός των αριστερών, που θα αφιερώσει μισή γραμμή από το άρθρο του για να αμφισβητήσει το οικονομικό σύστημα. Και για να επιστρέψουμε στην ακραία αντεπιστημονική στάση των μέσων μαζικής ενημέρωσης, την ίδια στιγμή που ετοιμάζουν αντάρτικο ενάντια στους κερδοσκόπους, αρνούνται πεισματικά:
1) να αμφισβητήσουν την ηγεμονία τους
2) να χρησιμοποιήσουν ,ως αυτοαποκαλούμενοι ειδήμονες τον επιστημονικό όρο «καπιταλιστές».
Γιατί όλ'αυτά; Γιατί μονάχα ο Αλαφούζος εκτός από καράβια έχει δυο ραδιοφωνικούς σταθμούς, ένα τηλεοπτικό κανάλι και μια εφημερίδα
Συμπέρασμα: Αν δέχεσαι η επόμενη ενημέρωσή σου για το πείραμα του Cern να είναι από την Τάνια Τσανακλίδου, δέχεσαι η επόμενη ανάλυση για την πορεία της οικονομίας και το χρέος να είναι από δημοσιογράφους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ιδιαίτερα καλογραμμένο κείμενο. Μην ξεχνάς, βέβαια, ότι η χρηστική αξία των δημοσιογράφων αφορά την ενημέρωση. Είναι λογικό, λοιπόν, ο κόσμος- του οποίου η πλειονότητα δεν αποτελεί οικονομολόγους, προφανώς- να περιμένει να ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ από τους δημοσιογράφους. Έαν, λοιπόν, ο τάδε δείνα δημοσιογράφος πετάξει το αποτούτο του εν μέσω του ρεπορτάζ, είναι στην κριτική ικανότητα του καθενός το κατά πόσον θα ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, και, από εκεί και έπειτα, θα επηρεαστεί, ή, ακόμη, και θα ενστερνιστεί αυτά που ακούει... Προτείνω να κοινοποιείς αυτό το κείμενο, λοιπόν, τουλάχιστον μία φορά την μέρα :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπερδεύεσαι.Τι θα πει "είναι στην κρτιτική ικανότητα του καθενός το κατα πόσον θα το καταλάβει";Θες να αρχίσουμε τα εκθεσιακά περί έλλειψης κριτικής ικανότητας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ προορισμός των δημοσιογράφων είναι να ενημερώνουν και κάποιες φορές να εμηνεύουν. Δεν είναι όμως οι αρμόδιοι να ασχοληθούν με μια επιστήμη την οποία δεν γνωρίζουν.Γιατί; Γιατί είναι σαν να έχεις 20 χριστιανούς επιστήμονες που ανακαλύπτουν ότι δεν υπάρχει θεός(αντίστοιχα ανακαλύπτουν πως το καπιταλιστικό σύστημα τα'φαγε τα ψωμιά του)και κάνουν ότι μπορούν για να πείσουν τον εαυτό τους και τους γύρω τους ότι υπάρχει ενω παράλληλα κάνουν ότι μπορούν για να εξοντώσουν τους 2 που λένε"παιδιά,μάλλον κάναμε λάθος και δεν υπάρχει θεός".
Δε λέω ότι είναι σωστό να εμπλέκεται η οπτική του κάθε δημοσιογράφου στα θέματα- είτε είναι γνώστες, είτε όχι. Αυτό, όμως, είναι κάτι που, ούτως ή άλλως, δε μπορεί να αποφευχθεί. Αυτό που λέω είναι πως το βασικό είναι η ικανότητα να διακρίνεις. Πάρε ένα οποιοδήποτε άρθρο, έκθεση, δοκίμιο, και μια τάξη Τρίτης λυκείου. Θα διαπιστωθούν, από τους περισσότερους, τουλάχιστον, κάποια κεντρικά σημεία. Λίγοι, όμως, είναι εκείνοι που θα καταλάβουν «άλλα» πράγματα- σκοπιμότητα, αναφορές, ή κάτι άλλο. Έτσι, τουλάχιστον, μου έχει δείξει η εμπειρία μου. Αυτό εννοώ. Και εμμένω στην άποψή μου. Ο καθένας μπορεί να πει διάφορα πράγματα, σκόπιμα ή μη. Εσύ κατά πόσον θα καταλάβεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή είναι θέμα ατομικής ευθύνης;Είμαι εγώ μαλάκας επειδή δεν κατάλαβα ότι ο Καψής είναι παπαγαλάκι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα κι αν έχεις κριτική ικανότητα(διαμορφωμένη ένας θεός ξέρει από που) όταν ο Καψής,ο Πρετεντέρης,ο Βίδος,ο Παπαχελάς και όλοι οι δημοσιογράφοι λένε το ίδιο με παραλλαγές. Δεν υπήρχε ένας που να αμφισβήτησε επι της ουσίας τα μετρα.
Btw δεν λέγεται κριτική ικανότητα.Λέγεται ταξική συνείδηση :P
Εγώ εμμένω. Και ας σου φαίνεται ανακριβές, αναληθές, ή ηλίθιο.
ΑπάντησηΔιαγραφή